سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهانه
قالب وبلاگ

در حالی که امروز جدی ترین گام برای ورود هاشمی رفسنجانی به انتخابات زده شد و بالاخره ایشان رسما قدم در ای راه برداشت، این موضوع در ذهن سیاسون آگاه مسئله ی عجیبی نیست چرا که ماهها رسانه های حامی فتنه و دوستداران هاشمی زمینه سازی برای حضور او می کردند.

حدودا دو ماه پیش بود که یکی از دوستان با یک واسطه از آیت الله مصباح روایت می کردند و می گفتند که وقتی از ایشان در مورد احتمال حضور هاشمی پرسیدند ، ایشان پاسخ داده بودند که اگر هاشمی فضای سیاسی را مساعد ببینند در انتخابات حضور می یابند و  ....

امروز هاشمی می خواهد وارد فضای انتخاباتی و قانون انتخاباتی شود که در دوره ی قبلی ، او و خانواده اش و فرزندانش در به آتش کشاندن آن بیشترین تاثیر را داشتند.

حضور هاشمی در انتخابات هر چند بار دیگر وزن سیاسی سبک هاشمی را برای او و هم قطارانش نمایان خواهدکرد،به مردی که همیشه ادعا می کند حرف آخر و بالاتر را در مسائل مختلف می زند اثبات می کند که ایران و مردم مسلمان آن را به خوبی نشناخته است.

 


[ دوشنبه 92/2/9 ] [ 7:44 عصر ] [ سید محمد پورمحمد ] [ نظر ]
پیوندهای مرتبطبیاناتبیانات
 

از آمریکا میترسید؟

 

اوائل انقلاب، سى و یکى دو سال قبل از این، در یک قضیه‌ى بسیار مهمى، من و دو نفر دیگر که آن روز عضو شوراى انقلاب بودیم، از تهران رفتیم قم خدمت امام - امام آن وقت هنوز در قم بودند، تهران نیامده بودند - تا نظر ایشان را نسبت به آن قضیه و اقدام مهم بپرسیم. وقتى قضیه را براى ایشان شرح دادیم، امام رو کردند به ما، گفتند از آمریکا میترسید؟ گفتیم نه. گفتند پس بروید اقدام کنید. ما هم آمدیم اقدام کردیم و موفق شدیم. اگر ترس آمد، اگر طمع آمد، اگر غفلت آمد، اگر گرایشهاى انحرافى پا در میان گذاشت، کارها مشکل خواهد شد.
بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌هاى جهان اسلام و بیدارى اسلامى‌ 1391/09/21

[ یکشنبه 92/2/8 ] [ 10:43 عصر ] [ سید محمد پورمحمد ] [ نظر ]

اینکه می گویند چرا در دنیا دشمن تراشی کردیم "حرفبافی" است
  مقام معظم رهبری:
حالا البته بعضى‌‌ها در روزنامه، در سایت، در تریبونهاى گوناگون مطالبى منتشر میکنند؛ اینکه چرا ما در دنیا دشمن‌‌تراشى کردیم که اینقدر با ما دشمنى کنند! به نظر من اینها حرفبافى است. آنچه که گفته میشود، متکى به یک تحلیل درست نیست. نه، دشمنى‌‌ها خیلى طبیعى است. وقتى که امام بزرگوار بود، دشمنى‌‌ها زیاد بود؛ براى خاطر مواضع قاطع امام. هرچه مواضع ما ضعیف‌‌تر شود و عقب‌‌نشینى کنیم، آنها طبعاً چهره‌‌شان بظاهر متبسم‌‌تر میشود. البته جلو مى‌‌آیند. یعنى چهره را متبسم میکنند، براى اینکه بتوانند جلو بیایند.
 
( بیانات در دیدار با هیئت دولت؛2شهریور91)

اگر کسی مصاحبه اخیر قالی باف با خبرگذاری تسنیم رادر مورد سیاست خارجی را خوانده باشد کمی دچار سردرگمی می شود.

 

جایی که سر دار زور زد تا هر طور که هست سیاست خارجی دولت احمدی نژاد را به عنوان یک نقطه ضعف معرفی کند و ... بعد از کلی تلاش و خرج کردن حرف های کلی،یک مثالی برای اثبات سخنان خود می آورد و دست روی ماجرای هلوکاست می گذارد، قافل از این که رهبری انقلاب در برخی از سخنرانی های خود تایید ضمنی برای این حرکات دولت داشته است.  و اما بعد برخی از آقایان شروع به توجیه و تفسیر کرده اند که نه آقای قالیباف اشتباه نکرده و ....  

خوب حالا باید توجه داشت که اگر دولت در یکی از موارد نقطه ضعف ندارد لزومی ندارد شما  به زور نقطه ضعف درست کنید که بعد خودتان به سختی توجیه تن دربدهید و بخواهید یک جوری حرف های خودتان را سر و سامان بدهید.  خوب همانطور که رهبری فرمودند دولت برخی نقاط ضعف داشته و برخی قوت ، اما  الحد لله سیاست خارجی نقطه قوت بوده .... مگر در یک بخشی از سیاست خارجه--که جناب ابوترابی در یکی از مصاحبه ها بیان کرد --- و آن بخش اقتصادی و نگاه اقتصادی وزارت خارجهاست که ضعیف بوده است خوب این ایراد واضح و قابل بررسی است ... و باید رییس بعدی این مشکل را هل کند...

 

 اما مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند:

روحیه‌ى تهاجم در مقابله‌ى با زورگویان بین‌المللى. یک وقت هست که زورگویان بین‌المللى مى‌آیند و میگویند که آقا شما فلان کار را کرده‌اید و ما رفع و رجوع مى‌کنیم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى یک وقت هست که تهاجمش، تهاجم زورگویانه است؛ بهترین دفاع در چنین مواقعى هجوم است. زورگویان بین‌المللى، نقاط ضعف زیادى دارند: جنایت میکنند، فساد میکنند، به حقوق بشر تجاوز میکنند، به حقوق ملتها تعدى میکنند، انسانها را لگدمال میکنند و همه‌ى کارهاى زشت را انجام میدهند؛ آخر هم طلبگار همه‌اند! خب، نقاط ضعفشان، با حالت تهاجمى و با حالت طلبگارى، گفته و بیان بشود... . این روحیه، روحیه‌ى خوبى است؛ روحیه‌ى انقلاب این است؛ این است که حقیقت را روشن و درخشان میکند.
 

 

 


[ شنبه 92/2/7 ] [ 6:55 عصر ] [ سید محمد پورمحمد ] [ نظر ]

- شنیده بودیم:

محمدرضا سرشار سال 89در سایت شخصی خود؛ خاطره‌ای از دیدار رضا میرکریمی- نویسنده و کارگردان سینما - با رهبر انقلاب را نقل کرده است:

" حدود دو سال پیش، در سفری به مشهد، با آقای رضا میرکریمی - نویسنده و کارگردان سینما - همراه شدیم. در راه، صحبت از ساده زیستی رهبر انقلاب - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای - شد. آقای میرکریمی خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب تعریف کرد که بسیار جالب و روشنگر بود. به نظرم رسید بیان آن، برای دیگران نیز بتواند روشنگر برخی مطالب باشد.



 

آقای رضا میرکریمی می‌گفت(نقل به مضمون):

 

"هر وقت در جریان کار و زندگی زیاد به من فشار [روانی ] وارد می‌آید، در هر مرحله‌ای که باشم، همه چیز را رها می‌کنم و - گاهی از همان سر کار - تلفنی به خانه می‌زنم و یک راست به فرودگاه می‌روم. همان جا بلیطی تهیه می‌کنم و عازم مشهد می‌شوم. آنجا زیارتی[و درد دلی] با امام رضا (ع) می‌کنم و آرام می‌شوم، و برمی‌گردم.

 

یک بار - در یکی از همین سفرها - توی هواپیما نشسته بودم و در خودم بودم که دیدم در قسمت جلو هواپیما انگار وضعیت متفاوتی است. به این معنی که، کسانی را می‌دیدم که از جاهای مختلف هواپیما، یکی یکی به قسمت جلو می‌رفتند. آنجا کنار یکی از صندلی‌ها می‌نشستند. با شخصی که روی آن صندلی نشسته بود چیزهایی می‌گفتند و می‌شنیدند. بعد، خوشحال و راضی، برمی‌گشتند و سر جایشان می‌نشستند.

 

کنجکاو شدم بدانم قضیه چیست. از یکی از کسانی که از آنجا برمی‌گشت، موضوع را پرسیدم. گفت: کسی که آنجا نشسته، مقام معظم رهبری است.

 

هم بسیار تعجب کردم و هم خوشحال شدم. به قسمت جلو هواپیما رفتم و از فردی که معلوم بود محافظ است پرسیدم: می‌شود رفت، با آقا صحبت کرد؟رهبری در پرواز تهران مشهد

 

گفت: بله. قدری صبر کن تا کسی که پهلوی آقاست، صحبتش تمام شود.

 

از فرصت استفاده کردم و پرسیدم: چرا آقا با پرواز عمومی به مشهد می‌روند؟!

 

گفت: آقا فقط سفرهای رسمی دولتی را با پرواز اختصاصی می‌روند. سفرهای شخصی [که عمدتا هم سفر زیارتی به مشهد است ] را مثل همه مردم، با پروازهای عمومی می‌روند.

 

پرسیدم: یعنی می‌روند برایشان بلیط هم می‌خرید؟!

 

گفت: بله. مثل همه مسافرهای معمولی، برایشان بلیط می‌خرند. بدون اطلاع یا تشریفات خاص، می‌آیند سوار هواپیما می‌شوند و راهی می شوند. تازه توی هواپیماست که خدمه پرواز و مسافران، متوجه حضور ایشان می‌شوند.

 

صبر کردم تا صحبت نفر قبلی تمام شد. جلو رفتم. خودم را معرفی کردم و .... "

 

با خود گفتم: از کسی که عمری را به سادگی و با حداقل امکانات مادی زیسته و اکنون رهبری انقلابی‌ترین نظام‌های سیاسی - و البته مذهبی - جهان را بر عهده دارد، جز این همه ملاحظه و دقت در استفاده از بیت‌المال و قائل شدن مرز و تفاوت بین کار شخصی و کار حکومتی نیز انتظار نمی‌رود. کاش دیگر مسئولان نظام، خاصه آنان که این لباس مقدس را - که در حقیقت لباس رسول اکرم (ص) است - بر تن دارند هم، لااقل نصف ایشان، در رعایت مسائل مالی و امکانات بیت‌المال، خدا را در نظر می‌گرفتند و تقوا می‌ورزیدند."

 

*   *   *

 

- و دیدیم: (به کوری چشم کتمان کنندگان)

مسافرانِ 28 اسفند ماه 1391 پرواز تهران-مشهد شاهد حضور ولی امر مسلمین جهان در هواپیما بودند. جمعیت که به یکباره از این اتفاق متعجب شده بودند، از محافظان خواستند که آقا را ببینند. آقا خودشان به تک تک صندلی ها سر زدند...

فیلم زیر بخشی از لحظه ورود رهبر معظم انقلاب و استقرار در قسمت جلوی هواپیما می باشد که توسط اقوام یکی از دوستان به دستم رسید.  داغ داغ است...

در لینک زیر قابل دسترسی است.

به نقل از وبلاگ:

http://dolateslami.blog.ir/1392/01/26/agha-havapeyma


 

 

 

 

 


[ جمعه 92/2/6 ] [ 6:34 صبح ] [ سید محمد پورمحمد ] [ نظر ]

شاخص های انتخاب اصلح

دلبستگی به اسلام

علامه مصباح در دیداری  به بیان شاخص‌ها و معیارهای کاندیدای اصلح پرداخت و گفت: پیشرفت اسلام و رواج ارزش‌های اسلامی بیش‌ از همه مؤلفه‌های دیگر اهمیت دارد. بنا براین دلبستگی به اسلام و ارزش‌های دینی اولین اصل اساسی برای انتخاب فرد اصلح است.

وی افزود: کسی که اهتمام چندانی به حلال و حرام و ارزش‌های الهی ندارد، حایز اولین شرط برای انتخاب نیست.

تبعیت از ولایت فقیه

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به وضعیت سایر کشورهای اسلامی از جمله کشور مصر، دلیل عدم توفیق آنها در انقلابشان را برخوردار نبودن از ولی فقیه دانست و گفت: تبعیت از ولایت فقیه راز پیروزی انقلاب ما و تداوم عزتمندانه آن است؛ لذا دومین اصل اساسی که همه باید در انتخاب فرد اصلح به آن توجه داشته باشند، تبعیت از ولایت فقیه است و این التزام عملی باید جدی باشد، نه این‌که هرجا منویات رهبری با تمایلات او نمی‌سازد، قهر کند!

 

کارآمدی

عضو جامعه مدرسین کارآمدی، مدیریت، فراست، هوشیاری و تیزبینی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان را سومین ویژگی لازم برای کاندیدای اصلح شمرد، و افزود: تجربه مدیریت کلان، برخورداری از تیم قوی و مجرب و برنامه مناسب برای اداره امور جامعه از جمله مؤلفه‌هایی است که در ذیل اصل سوم باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد اخلاق در پایان گفت: نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم،‌ نقش دعا و توسل در این جریان است که سرنوشت میلیون‌ها مسلمان به آن بستگی دارد. چطور است که ما برای یک سردرد دلمان متوجه خدا می‌شود و به اهل بیت متوسل می‌شویم؟ آیا می‌توان برای مسئله‌ای به این اهمیت توجه خاص به خدا، و دعا و نیایش و توسل نداشته باشیم؟

 

http://mesbahyazdi.ir/node/4466


[ سه شنبه 92/2/3 ] [ 10:37 عصر ] [ سید محمد پورمحمد ] [ نظر ]
   1   2      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

*
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 71561
*
*



*